پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112156
آمادگي کامل ايران براي دفاع از خود/موضوع هسته‌اي ايران به ورطه لجبازي افتاده است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 866

به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر يکشنبه در ديدار با بان‌کي‌ مون دبير کل سازمان ملل در مقر اين سازمان، با بيان اينکه در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حرف دل ملت‌ها و دغدغه آنان مطرح شد، اظهار اميدواري کرد که به عنوان روساي دو سازمان بين‌المللي، همکاري‌هاي خوبي براي برقراري صلح و ثبات در جهان با يکديگر داشته باشيم.

رييس‌جمهور با تاکيد بر لزوم گسترش ارتباط پيوسته ميان جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد افزود: بايد گام‌هاي مؤثري در راستاي اصلاح ساختار سازمان ملل براي ايجاد چارچوبي دموکراتيک و عادلانه در اين سازمان برداشته شود تا در آن مجمع عمومي و دبير کل از اختيارات کافي براي اجراي ماموريت‌هاي خود بهره‌مند باشند.

احمدي‌نژاد با اشاره به طرح مباحث مربوط به تحولات سوريه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار داشت: درگيري‌ها در سوريه بايد هر چه سريع‌تر متوقف شده و همگان به آغاز روند گفتگو براساس عدالت بين طرف‌هاي مختلف در سوريه کمک کنند.

وي طرح تشکيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطرح شد را مثبت ارزيابي و تصريح کرد: تلاش خواهيم کرد براساس تصميماتي که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد براي تشکيل اين گروه تماس اتخاذ شد، کشورهاي ديگري نيز به اين طرح بپيوندند و اميدوارم آقاي اخضر ابراهيمي نيز با تلاش‌هاي اين گروه همراهي کند تا بتواند نقش مثبت و موثرتري در سوريه داشته باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه امروز موضوع هسته‌اي ايران به ورطه لجبازي افتاده است، خاطر نشان کرد: اگر همه در جهت کاهش ديدگاههاي منفي تلاش کنند، در حل مساله موفق‌تر خواهيم بود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه در موضوع هسته‌اي ايران ادامه وضع کنوني به نفع هيچ کس نيست، گفت: قرار دادن مساله در مسير رفع سوء تفاهم‌ها کمک بيشتري به حل آن خواهد کرد و يقيناً سوالات و نگراني‌هاي طرفين در مسير همکاري راحت‌تر به پاسخ خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه کشورمان نيز اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران معتقد به آن نيست که پاسخ تهديد را با تهديد بدهد، اما رژيم صهيونيستي نيز نبايد براي تهديد ايران مورد تشويق قرار گيرد و خوب است اين تهديدها محکوم شوند.

احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از خود آمادگي کامل دارد، گفت: نبايد کسي فريب صهيونيست‌ها را بخورد و بايد شرايطي را که به رژيم صهيونيستي اجازه مي‌دهد روزانه ساير کشورها را تهديد به حمله نظامي کند، اصلاح شود و با توجه به مشکلات متعدد منطقه ما نبايد مشکلات جديد ايجاد کرد.

بان‌کي مون دبير کل سازمان ملل نيز در اين ديدار با تقدير و تجليل از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران از برنامه‌ها و ملاقات‌هاي خود در حاشيه اين اجلاس به نيکي ياد کرد و گفت: ملاقات بنده با رهبر معظم انقلاب اسلامي ملاقاتي ويژه و به ياد ماندني بود.

دبير کل سازمان ملل جمهوري اسلامي ايران را جزء معدود کشورهايي برشمرد که نقشي مؤثر در مسائل سوريه دارد و با بيان اينکه اخضر ابراهيمي تمايل دارد با طرح تشکيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه همکاري کند خواستار حمايت ايران از وي در مسير اجراي ماموريت‌هايش شد.

بان‌کي مون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به صحبت هاي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در مبني بر اينکه مساله هسته‌اي ايران از راه گفت‌وگو قابل حل و فصل است، تصريح کرد: مساله با راهکارهاي فني قابل حل و فصل کرد.

دبير کل سازمان ملل همچنين خاطر نشان کرد: تهديد ديگر ملت‌ها از سوي هرکسي و به هر بهانه‌اي غيرقابل قبول است.


 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html